D-day - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van pamoja - WaarBenJij.nu D-day - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van pamoja - WaarBenJij.nu

D-day

Door: Marit en Max

06 Juli 2014 | Nederland, Amsterdam

JAWOHL, vandaag is het zover! Na veel gestress en heel veel te volle koffertjes, gaan we vandaag eindelijk naar verweggistan!
Volgens mij zijn er nog nooit zoveel spullen opgehaald voor de kinderen in Kenya, we vragen ons zelfs af of we niet veel teveel hebben ingezameld. Maar dat is een goed teken, dan hoeft er volgend jaar een stuk minder te worden meegenomen.
Over een halfuur stappen we op het vliegtuig, zodra we op bestemming zijn, houden we jullie op de hoogte! Als dat kan natuurlijk...

Nu in Amsterdam, over vijf uur Caïro en over een kleine twaalf uur in Nairobi! En daarna nog lekker een busreis naar Eldoret uiteraard. Al met al is iedereen er klaar voor met gezonde spanning.

Byebye!!

• 06 Juli 2014 - 16:53

Richard En Peet Stolwijk (ouders Roos):

Wij wensen jullie allemaal heel veel plezie succes. Go for it.

• 06 Juli 2014 - 21:16

Estelle Rezelman, Moeder Van Berit:

Inderdaad mooi dat jullie alle spullen hebben kunnen inchecken. Toch wel moeilijk om onze lieve jongste dochter los te laten en naar Kenia te laten gaan.
    Wij wensen jullie een leuke inspirerende en waardevolle tijd in Kenia!

• 07 Juli 2014 - 08:57

Minke Wiggerink:

Fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen.
    Hoop dat de busreis een beetje mee gaat vallen. ;-)

• 07 Juli 2014 - 09:00

Hans Scheerman (vader Lindsay):

Heel veel plezier en succes met jullie mooie missie in Kenia :-)

• 07 Juli 2014 - 20:25

Minke Wiggerink (moeder Van Rob):

• 07 Juli 2014 - 21:21

Conny Van Wieringen, Tante Van Berit:

Veel succes met jullie missie. Ik ben benieuwd naar jullie belevenissen in Kenya.

• 08 Juli 2014 - 08:27

Petra En Rene Hoogland (ouders Danielle):

Vandaag op weg naar Eldoret! En verlaten jullie de prachtige omgeving van Nakura. Succes allemaal met het project.

• 08 Juli 2014 - 15:42

Inge Arninkhof ( Tante Van Lieke):

Heel veel succes. Ik zal jullie volgen via jullie blog.

• 08 Juli 2014 - 21:39

Reinouw Jellema, Oma Van Rob:

Inmiddels al heel wat uurtjes onderweg. We (opa en ik) hopen dat jullie goed op de plaats van jullie bestemming aankomen.
    Veel succes met jullie opdrachten.

• 09 Juli 2014 - 14:20

Fons En Karin Van Beers (ouders Van Mark):

Inmiddels zijn jullie op Eldoret aangeland en hebben met de bewoners kennis gemaakt.( Wijsheid uit jullie informatie boekje :) )
    We wensen jullie heel veel succes, plezier en werkgenot daar. We kijken uit naar het volgend verslag op deze blog. Waarschijnlijk lopen jullie over van de indrukken!

• 09 Juli 2014 - 15:57

Roel En Ina (ouders Van Max):

En nu aan de slag in Eldoret. En we wachten op berichten en foto's op dit blog.
    Veel succes

• 09 Juli 2014 - 18:12

Opa En Oma Masuger :

JOOST WE wensen je een goede reis en heel veel succes tot kijk

• 09 Juli 2014 - 19:04

Minke Wiggerink:

Kreeg net (9 juli 18:57) een berichtje binnen van Rob. Ze hebben soms WIFI.
    Het gaat goed. Ze zijn van Nakuru naar Eldoret gereisd, een 6 uur durende busreis.
    Eten is prima. De bedden in Nakura bevielen hem beter. Wel hebben ze nu een gat in de grond.
    Er is een tv en dus kunnen ze voetbal kijken. Ze gaan Duitsland - Brazilië kijken.
    Uit dit bericht maak ik op dat het gister geschreven is.
    Zijn we in ieder geval weer even op de hoogte.

• 10 Juli 2014 - 21:14

Maaike, Moeder Wouter De Haas:

Zojuist uitgebreid bericht van Wouter gelezen: vandaag hebben ze gewerkt aan het sportcommunitycomplex en vanmiddag de sloppenwijken in geweest om groepen kinderen te vermaken met sport, spel en bellenblaas ;-) Het klinkt goed!!!

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Pamoja Kenya op reis in Eldoret, Kenia.

Pamoja Kenya is een organisatie vanuit de Hogeschool van Amsterdam. Dit jaar reist een kleine 30 studenten van de opleidingen SM&O en ALO af naar Eldoret, Kenia. Het is het derde jaar op rij dat er een groep studenten afreist naar deze plek. Daar gaat de groep studenten aan de slag om de organisatie A-STEP te ondersteunen. Dit doen zij zowel met financiële als materiële steun.

A-STEP is een organisatie die zich inzet voor de lokale jeugd van Eldoret. A-STEP brengt de jeugd normen en waarden bij door middel van sport. Dankzij het organiseren van sportieve activiteiten brengt A-STEP de jeugd van verschillende lokale stammen bijelkaar en leren zij elkaar respecteren. Op deze manier probeert A-STEP de jeugd een goede toekomst te geven.

Maatschappelijke informatie en scholing staat naast plezier bij sport ook hoog in het vaandel van A-STEP. Scholing in het algemeen en informatie over hygiëne en seksualiteit zijn punten die A-STEP meeneemt in haar werk.

Naast de ontwikkeling van de jeugd is A-STEP zelf ook in ontwikkeling. Pamoja Kenya steunt A-STEP in de ontwikkeling. Begin juli start onze reis om A-STEP te helpen bij het bouwen van een eigen sportgebouw (klein kantoor). Dit geeft A-STEP veel meer mogelijkheden en kan de organisatie gestructureerd werken vanuit één punt. Zo werkt de organisatie aan scholingsprogramma's en sportprogramma's.
De financiering van het gebouw komt bijna volledig vanaf Pamoja Kenya en de mensen die Pamoja Kenya steunen. Naast financiële steun is materiële steun ook ontzettend belangrijk. Daarom neemt Pamoja Kenya een berg aan sportmaterialen mee naar Kenya om A-STEP meer mogelijkheden te bieden en de jeugd plezier te laten hebben in sport.

"To Maximize Talents & Potentials for Development through Sports"